Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Page Header Logo
  • Home
  • Archives
  • Focus and Scope
  • Announcements
  • Submissions
    • Author Guidelines
    • Publication Ethics
    • Plagiarism Screening
    • Review Process
    • Article Processing Charge
  • About the Journal
    • Editorial Team
    • Reviewers
    • Contact
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol 2 No 1 (2019): Southeast Asian Journal of Islamic Education, December 2019

Published: 2019-12-26

Articles

  • Upaya Meningkatkan Kemampuan Motorik Halus Anak Melalui Kegiatan Keterampilan Hidup Montessori pada Anak Kelompok A di PAUD Islam Silmi Samarinda
    Kartika Fajriani
    1-13
    • PDF
  • Penerapan Model Pembelajaran Berbasis Sentra dalam Mengembangkan Kecerdasan Jamak di Taman Kanak-Kanak Kota Samarinda
    Nurwati Nurwati
    15-32
    • PDF
  • Peran Pendiri Sekolah dalam Mengembangkan Kinerja Guru di KB Fun Islamic School Suronegaran Purworejo
    Ahmad Ichsan Yafi Hutagalung, Bayu Suratman
    33-50
    • PDF
  • Meningkatkan Hasil Belajar Peserta Didik pada Mata Pelajaran IPS Mengunakan Model Pembelajaran Picture and Picture
    Syarifuddin Syarifuddin
    51-66
    • PDF
  • Efektifitas Pelatihan Keterampilan Membuat Pertanyaan pada Guru Di SD Negeri 1 Kuluran
    Dwi Nur Aini Dahlan
    67-77
    • PDF
  • Penerapan Multimedia Interaktif untuk Meningkatkan Aktivitas Belajar IPS Siswa Kelas VI di SD Inpres Fakfak
    Anerbelson Lepith, Siti Muflihah
    79-91
    • PDF

Editorial

  • Front Matter
    • PDF
  • Index Subject & Author
    • PDF

ACCREDITATION

Sertifikat Akreditasi


MAIN MENU

Contact

Editorial Team

Reviewers

Publication Ethics

Plagiarism & AI Screening

Focus and Scope

Peer Review Process

Citation in Google Scholar

Author Guidelines

Article Processing Charge

Copyright and Licensing


INFORMATION

SCOPUS Citation Analysis


TEMPLATE

article-template2


TOOLS


VISITOR STATISTICS

Free counters!
Web Analytics Made Easy - StatCounter
View My Stats

Information
  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

                   

About this Publishing System